Wie ziet je berichten op Facebook?


Ken je ze, de berichten op Facebook met: “In verband met nieuwe privacy-instellingen wil ik jullie vragen het volgende te doen. Ga met je muis over mijn naam hierboven en wacht tot er een box verschijnt. Ga naar ‘Geabonneerd’ en haal het vinkje bij ‘reacties en vind-ik-leuks’ weg”… bla, bla, bla

Het antwoord hierop zal niet voor het laatst gegeven worden: DIT IS NIET JUIST. Dit zorgt er alleen voor dat de vrienden die dit doen je ‘reacties en vind-ik-leuks’ niet meer in hun eigen Nieuwsoverzicht en Ticker zien. Je ‘reacties en vind-ik-leuks’ zijn nog steeds openbaar en worden nog steeds aan voor jou onbekenden getoond! Als je een reactie geeft op een post met de status; openbaar / public, is deze ook openbaar / public. Wil je dus dat onbekenden je ‘reacties en vind-ik-leuks’ niet zien, dan moet je geen reacties plaatsen bij openbare posts.

Hoe bepaal je nu zelf wie de dingen die je deelt kan zien? Dat doe je door, vóórdat je een bericht plaatst, het publiek te keizen waarmee je je bericht wilt delen. Dat kunnen zijn:

  1. Openbaar
  2. Vrienden (+ vrienden van iedereen die is getagd)
  3. Vrienden behalve Kennissen
  4. Alleen ik
  5. Aangepast (specifieke groepen, vriendenlijsten of personen)

Zie voor een voorbeeld onderstaand plaatje.

Let goed: als je iets op de tijdlijn van iemand anders plaatst, bepaalt die persoon wie je bericht kan zien.

Dit bericht werd geplaatst in Online Marketing. Bookmark de permalink .

Hieronder kun je je reactie plaatsen

