15 Stappen voor een succesvolle Facebook Contest

Social Media ContestHet lijkt wel of iedereen momenteel iets weggeeft op Facebook. Van hotelovernachtingen tot schoenen en van een driegangenmenu tot een gezichtsbehandeling. ‘Every day is a contest day’ op Facebook. Maar welke acties en promoties werken goed en welke minder goed? In deze post het opzetten van een succesvolle contest in 15 stappen.

Een succesvolle Facebook Contest in 15 Stappen

In een eerdere blogpost, ‘Online communicatie via ‘Like, Share en Win’, heb ik aandacht besteed aan het waarom je als organisatie (en als Facebook Pagina beheerder) beter geen ‘Like, Share en Win’ acties kunt houden op je Facebook Pagina.

In onderstaand infographic staan 15 stappen omschreven om je op de juiste manier op weg  te helpen. Met het bepalen van je doel, het kiezen van het type contest, richtlijnen en third-party app, vaststellen van je budget en prijs, zichtbaarheid geven aan je promotie en het zorgen van een goede follow-up.

Checklist Facebook Contest

Zitten er nuttige tips voor je bij?

Dit bericht werd geplaatst in Content Marketing, Online Marketing, Social Media Marketing en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Hieronder kun je je reactie plaatsen

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s