Facebook Embedded Posts, LinkedIn Sponsored Posts, YouTube Subscribe en ander Online Marketing en Social Media Nieuws (02/08/2013)

LinkedIn Sponsored Updates Nissan

De wereld van online marketing en communicatie en sociale media is altijd in beweging. In dit artikel een persoonlijk overzicht van opvallend nieuws en handige tips op de diverse media in de afgelopen periode.

Social Media nieuws

Facebook: embedded Posts

Nu alleen nog voor een beperkt aantal gebruikes beschikbaar, maar op niet al te lange termijn kan iedereen een Facebook Post ‘kopiëren’ naar blog of website. Om dat voor elkaar te krijgen, biedt Facebook je de mogelijkheid om een bericht te embedden via een HTML-code.

Facebook introduceert Embedded Posts

Facebook introduceert Embedded Posts

Een korte uitleg hoe het werkt lees je in dit artikel ‘Facebook Finally Introduces Embedded Posts: What You Need to Know‘.

Facebook: video advertenties

Op de website van Bloomberg verscheen het nieuws dat Facebook van plan is met advertenties in de vorm van videoboodschappen te komen. Deze 15 seconden durende video’s verschijnen bij gebruikers in de nieuwsfeed. Het prijskaartje hiervoor is hoog met bedragen tussen $ 1 miljoen en $ 2,5 miljoen.

Ter vergelijk, een 30 seconden videocommercial tijdens de Super Bowl 2013 kende als hoogste prijs $ 4 miljoen. Daar gaat Facebook qua bedrag voor 30 seconden dus overheen.

Facebook plant advertenties via videocommercial

Facebook plant advertenties via videocommercial

Zie je deze advertenties niet zitten in je nieuwsfeed, dan heeft Adblock alvast een update klaar voor Google Chrome, Firefox, Android of Opera webbrowsers.

Adblock Plus blokkeert videoreclames op Facebook

Adblock Plus blokkeert videoreclame op Facebook

Facebook: waarom vind je iets niet leuk?

Gebruikes krijgen via hun nieuwsfeed veel informatie te zien en niet alles daarvan is even interessant. Verwijder je een bericht, dan stelt Facebook je vanaf nu de vraag waarom je dat gedaan hebt. Aan de ene kant om je zo veel mogelijk, voor jou, boeiende content te laten zien. Aan de andere kant uiteraard ook om je meer relevante advertenties te tonen.

Facebook vraagt voortaan waarom je iets niet wilt zien

Facebook vraagt voortaan waarom je iets niet wilt zien

YouTube: subscribe buttons

Van o.a. Facebook en Twitter ken je de ‘volg’ buttons op website of blogs waarschijnlijk al. YouTube kende deze mogelijkheid tot op heden nog niet, maar vanaf nu kun je ook een ‘Subscribe’ button van dit sociale medium toevoegen.

De standaard en betaalde opties vind je op de developers pagina voor YouTube van Google.

YouTube subscribe buttons

YouTube subscribe buttons

Google: Places for Business

Steeds meer mensen gebruiken een smartphone of tablet voor de speurtocht op Google om, bijvoorbeeld, lekker Italiaans uit te gaan eten. Tijdens deze zoektocht is het van belang dat je als (lokaal) Italiaans restaurant gevonden en getoond wordt in de zoekresultaten.

Een van de tools die daar belangrijk bij is, is Google Places. Deze ‘Getting Started With Google Places for Business‘ bied je op heldere en bondige wijze uitleg hoe je dit voor jouw organisatie kunt instellen.

Google Places for Business instellen

Google Places for Business instellen

LinkedIn:

Als LinkedIn gebruiker ben er wellicht al één (ongevraagd) in je nieuwsoverzicht tegengekomen, een ‘gesponsord bericht’. Het biedt bedrijven een extra (betaalde) manier om onder de aandacht te komen. Of gebruikers dit type berichten gaan waarderen zal de toekomst moeten uitwijzen, je kunt ze namelijk ook ‘hiden’.

Uitleg, voorbeelden en mogelijkheden kun je lezen via dit artikel op LinkedIn Business.

LinkedIn Sponsored Updates

LinkedIn Sponsored Updates

Pinterest: email bij aanbieding

Wanneer je een bepaald product of artikel mooi of leuk vindt, kun je deze als ‘Product Pin’ op één van je ‘Boarden’ pinnen. Pinterest voegt daar een nieuwe optie aan toe, door je bij een prijsverlaging van dat artikel een mail te sturen. De uitrol hiervan begint eerst op kleine schaal en is dus nog niet meteen voor iedereen zichtbaar.

Pinterest stuurt email bij aanbiedingen

Pinterest stuurt email bij aanbiedingen

MKB & Social Media: nieuws en tips

Social Media: inzet door het MKB

Waarom zetten MKB’ers social media in, hoeveel tijd besteden ze eraan, wat levert het op en wat kun je wat content betreft het best posten en wanneer? Deze infographic laat je de antwoorden zien en bied je tips die je nog niet wist (of sommige ervan)!

Welke Social Media helpen MKB'ers het meest

Welke Social Media helpen MKB’ers het meest

Social Media: optimaliseer je profielen

Tot slot een erg handig artikel met maar liefst 26 Tips om je Profielen op de diverse Social Media te verbeteren. Geen profielfoto, zoals het ‘eitje’ op Twitter, is tip nummer 17. Maar het ei heb je vast al vervangen door een foto van jezelf , toch?

Geen profielfoto op Twitter, dan een ei

Geen profielfoto op Twitter, dan een ei

Zit er leuk nieuws of handige tips voor je bij?
Ik wens je in ieder geval alvast een goed en zonnig weekend (of vakantie)!

Dit bericht werd geplaatst in Content Marketing, Online Communicatie, Online Marketing, Social Media Marketing en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Hieronder kun je je reactie plaatsen

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s