Eenvoudiger Facebook Bericht Plannen, LinkedIn Company Pages, Pinterest Place Pins en meer Social Nieuws

RATO Blog - headerBenieuwd wat er deze week op Social Media gebied allemaal gebeurd is? Je leest het in dit artikel waarin ik opvallend nieuws, belangrijke ontwikkelingen, handige tips en links naar nog meer nieuwsfeiten voor je heb samengevat.

Facebook bericht eenvoudiger te plannen

Eenvoudiger Schedulen Facebook Post

Eenvoudiger Schedulen Facebook Post

Waar je eerst 10 tot 12 stappen nodig had om een bericht op je Facebook Pagina in te plannen, is dat teruggebracht naar 4. Een hele verbetering! Wel is het jammer dat eenmaal ingeplande berichten achteraf nog steeds niet aan te passen zijn.

Voor Paginabeheerders is het ook eenvoudiger gemaakt om ingeplande berichten terug te vinden. Deze worden voortaan bovenaan in het Adminstratiepanel weergegeven.

Melding gepland bericht op Facebook Pagina

Weergave gepland bericht Facebook Pagina

Facebook Chat toont online status en apparaat

Wie is online via Facebook Chat en waarmee

Online op Facebook Chat

Misschien heb je het al gezien in de Facebook Chatbalk aan de rechterkant. Je kunt vanaf nu zien wie online is (groene bolletje) en of diegene via het web of mobiel verbonden is.

Recensie op Facebook Pagina

Recentie en Sterren geven aan Facebook Pagina

Recensie op Facebook Pagina

Ben je tevreden over de producten en service van een bepaald bedrijf? Dan kun je dat via een recensie (tekst) en het aantal sterren-naar-tevredenheid (maximaal 5) aangeven op hun Facebook Pagina.

Een klein voorbehoud, dit kan alleen als de bewuste Pagina in de categorie ‘Plaats’ valt en de adresgegevens volledig ingevuld heeft. Over het vermelde aantal sterren in relatie tot het aantal recensies lopen diverse discussies op Facebook. Dit schijnt niet altijd synchroon te lopen.

LinkedIn Showcase Pagina’s

LinkedIn Showcase Pagina's

LinkedIn Showcase Pagina’s

Met Showcase Pagina’s biedt LinkedIn bedrijven en organisaties de mogelijkheid om bepaalde bedrijfsonderdelen, producten of diensten uit te lichten. Deze pagina’s – die altijd onder de algemene LinkedIn Bedrijfspagina hangen – kunnen door fans en volgers afzonderlijk gevolgd worden.

Lees wat een LinkedIn Company Page en een Showcase Page gemeen hebben en waarin ze verschilen. Op de website van Frankwatching vind je een uitgebreid artikel wanneer je het best een Showcase Pagina aan kunt maken en hoe je dat doet.

Google Plus Besloten Community

Google Plus Privé Community

Google Plus Privé Community

De ontwikkelingen rond Google Plus volgen in rap tempo en persoonlijk word ik steeds enthousiaster over de mogelijkheden van dit sociale medium. Eén van de nieuwste mogelijkheden die Google biedt, is het opzetten van een besloten community voor zakelijke Google Apps gebruikers.

Binnen deze community kun je bestanden uit Google Drive delen, evenals foto’s, video’s en evenementen. Hiermee gaat Google de concurrentie verder aan met het Yammer van Microsoft. Lees hoe je een Google Community maakt voor op je werk of op school.

Twitter Custom Timeline

Twitter Custom Timeline

Twitter Custom Timeline

Met een custom timeline laat Twitter je zelf naar eigen behoeften invullen wat je, van wie en over welk onderwerp in je tijdlijn te zien krijgt. Deze custom timeline krijgt een eigen URL die je weer kunt tonen op je website of blog. De timeline kun je niet maken in Twitter zelf, daar heb je Tweetdeck voor nodig (handleiding).

Onderstaande custom timeline volgt live de verrichtingen tijdens een sportwedstrijd, in dit artikel ‘custom timelines in action‘ vind je meer praktijkvoorbeelden.

Twitter Custom Timeline voorbeeld

Twitter Custom Timeline voorbeeld

Pinterest Place Pins

Pinterest Place Pins

Pinterest Place Pins

Pinterest wordt interessanter voor lokale midden- en kleinbedrijven en voor reizigers. Het bied je namelijk de mogelijkheid om je favoriete bestemmingen of locaties een ‘pin’ te geven. Handig voor het uitzetten van een route voor een vakantie, maar ook om het favoriete restaurant in je regio te promoten.

Voor deze dienst wordt nauw samengewerkt met Foursquare en het kan op termijn een concurrent worden van diensten als Yelp, IENS of Dinnersite (in geval van een horecagelegenheid). Interesse? Maak dan zelf je eigen ‘Place Board’ aan.

Ander opvallende nieuws

Google groter dan alle Amerikaanse kranten en tijdschriften samen
Trijntje Oosterhuis maakt kennis met de kracht van sociale media
Experiment op social media: deze kerel weet meer dan je denkt over jou
– De opkomst en ondergang van Hyves: hoe heeft het zo ver kunnen komen?
KLM toont actuele social media reactietijden op Twitter
– Nieuwe vacaturesite BeQuan wil concurrentie met LinkedIn aangaan
– Bon Jovi’s ‘Livin’ On a Prayer’ dankzij viral uit 2009 terug in BillBoard Hot 100

Bedankt voor het lezen van dit artikel en heb je een vraag of opmerking?
Dan zie ik die graag tegemoet in een reactie hieronder.

Dit bericht werd geplaatst in Content Marketing, Online Communicatie, Online Marketing en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Hieronder kun je je reactie plaatsen

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s