Over mij

Wie ben ik en wat houdt mij bezig:

ICT, Remote Werken en opkomst Digitaal

Na mijn opleiding HBO studie Marketing Management heb ik via Sales, Marketing en Communicatie functies binnen de ICT branche de opkomst van digitale communicatie en samenwerking vanaf de start meegemaakt.

Vooral het concept van ‘anytime, anyplace, anywhere’ kunnen werken had mijn bijzondere aandacht. De mogelijkheden daarvan heb ik bij menig bedrijf op de agenda gezet na presentaties en via aangeboden oplossingen (vnml. Citrix, VMWare en Microsoft) daarvoor.

Nieuwsbrief KCBeuningen Xerox - Interview Raymond van Toor remote werken

 

Marketing en Communicatie

De laatste jaren ben ik mijzelf via opleiding en praktijk meer gaan richten op Marketing en Communicatie werkzaamheden en op de dynamische online wereld in het bijzonder.

Hoe kunnen (digitale) marketing en communicatie bijdragen aan het realiseren van doelen en ambities? Wat betekent dit voor medewerkers en de gehele interne organisatie? En voor de relatie met de ‘buitenwereld’? Ook niet onbelangrijk, hoe past dit binnen de huidige, bestaande processen?

Ik help MKB en non-profit organisaties om zich (online) te profileren door mensen, ideeën en middelen te verbinden.

Een (gezamenlijk) voldaan gevoel krijg ik als de dienstverlening van een organisatie tevreden klanten, medewerkers en partners oplevert.  En als het lukt om, mede door mijn diverse achtergrond, bruggen te slaan tussen de afdelingen en mensen.

Inbound- en Contentmarketing

Sinds december 2016 ben ik HubSpot ‘Content Marketing’ Certified. Om bedrijven en organisaties ook o.a. bij onderstaande ontwikkelingen van dienst te kunnen zijn.

  • De Kracht van Storytelling
  • Genereren van Content Ideeën
  • Plannen en Opstellen van een Content Strategie
  • Effectief Schrijven voor het Web
  • Hergebruik en Promotie van Content
  • Meten en Analyseren van Successen (en Verbeterpunten)
  • Ontwikkelen van een ‘Growth Marketing’ Mindset

In januari 2017 aangevuld met HubSpot ‘Inbound Marketing’ Certified. Waarbij de volgende onderwerpen aan bod kwamen:

  • Essentie van een Inbound Strategie
  • Websites optimaliseren voor Zoekmachines (SEO)
  • Fundementen van Bloggen
  • Content versterken via Social Media
  • Relatie tussen Call-to-Action, Landing- en Bedankpagina
  • Versturen van de juiste e-mail aan de juiste persoon
  • Smarketing: de relatie tussen marketing en Sales
  • Hoe klanten te ‘delighten’ binnen een Inbound Sales proces

hubspot-inbound-marketing-certificaat-badge Raymond van Toor

Projecten

Voor Stichting Maas en Waalse DijkenLoop, die met DijkenSport.nl het grootste sportevenement in het Gelders Rivierengebied (> 5.000 deelnemers) organiseert, verzorg ik contentbeheer, community management en online communicatie via website, digitale nieuwsbrief en sociale media (Facebook, Twitter, Instagram).

Stichting Maalse en Waalse DijkenLoop - DijkenSport 2015 interview Gelderlander Raymond van Toor

Hobbies

In mijn vrije tijd ben ik een fervent wielrenner en fiets graag uitdagende tochten over heuvels en bergen (in het buitenland). Maar een tocht vanuit woonplaats Beneden-Leeuwen richting Posbank of Utrechtse Heuvelrug kan ook uitdagend zijn.

Door fietscollega’s word ik gekscherend ‘Social Media Klimgeit’ genoemd.

Raymond van Toor - finish Alp 'd Huez

Beschikbaar

Ik sta open voor een (nieuwe) functie op gebied van (online) marketing, communicatie & PR. Bij voorkeur binnen een dienstverlenende (ICT) omgeving waar behoefte is om samen iets op te starten/bouwen en succesvol te maken.

Is die behoefte bij jouw organisatie aanwezig, dan praat ik daar graag onder een kop koffie verder met je over. Ik ben bereikbaar via raymondvantoor(at)gmail(dot).com.

In ieder geval alvast bedankt dat je bovenstaande of één van de artikelen gelezen hebt.

Met sportieve groet,
Raymond

Je kunt me ook vinden op: