Over mij

In een notedop lees je hieronder wie ik ben, wat me bezighoudt en waar ik energie van krijg.

ICT, Remote Werken en opkomst Digitaal

Na mijn opleiding HBO studie Marketing Management (1996) heb ik via Sales, Marketing en Communicatie functies in de ICT branche de mogelijkheden van digitale communicatie en samenwerking vanaf de eerste dagen meebeleefd.

Vooral het concept ‘anytime, anyplace, anywhere’ werken stond daarbij centraal. De mogelijkheden heb ik bij menig bedrijf op de agenda gezet na presentaties en aangeboden oplossingen. Voornamelijk gebaserd op de visie en concepten Citrix, VMWare, IBM en Microsoft.

De doelgroep komt met name uit de dienstverlenende en industriële sector van het Midden- en Kleinbedrijf (50 tot 500 medewerkers).

Nieuwsbrief KCBeuningen Xerox - Interview Raymond van Toor remote werken

 

Online Marketing en Communicatie

De laatste jaren ben ik mijzelf via opleiding en praktijk gaan richten op Marketing en Communicatie werkzaamheden. Mijn passie ligt bij de continue veranderende wereld van Online, Content en Social Media.

En organisatie ondersteunend bij de vraag hoe ‘digitaal’ in te zetten en bij laten dragen aan het realiseren van doelen en ambitie. Energie krijg ik als de online communicatie en dienstverlening van een organisatie tevreden klanten, leads en medewerkers oplevert.

Ik help MKB en Non-Profit organisaties om zich (online) te profileren door mensen, ideeën en middelen te verbinden.

In mijn rol als (meewerkend) adviseur weet ik door mijn achtergrond de brug te slaan tussen marketing, communicatie en ICT. En zorg daarmee dat alle partijen én collega’s de neuzen dezelfde kant op hebben staan (of krijgen).

Content Marketing Certified (HubSpot)

Sinds december 2016 ben ik in het bezit van het officiële HubSpot ‘Content Marketing’ certificaat. Na het succesvol afleggen van het examen (90 van de 100 punten) met onderwerpen o.a.:

  • De Kracht van Storytelling
  • Genereren van Content Ideeën
  • Het Plannen en Opstellen van een lange termijn Content Strategie
  • Hoe Effectief te Schrijven
  • Hergebruik en Promotie van Content
  • Meten en Analyseren van Successen (en Verbeterpunten)
  • Ontwikkelen van een ‘Growth Marketing’ Mindset

Om daarmee – vanuit de aanwezige kennis, kunde en persoonlijkheid van interne medewerkers, klanten en externe partners – te komen tot (nog) betere  content.  En meer en (nog) loyaler klanten.

Mijn habitat

Woonachtig in het landelijk gelegen Beneden-Leeuwen doe ik dat vooral binnen het MKB en bij Stichtingen en Verenigingen in de regio Nijmegen, het Land van Maas en Waal en Noord-Brabant.

Hobbies en vrije tijd

Vanuit mijn drive te verbinden, plannen en organiseren en samen ‘iets’ op de kaart te zetten, heb ik zitting in diverse MarCom & PR commissies.

Eén daarvan is bij Stichting Maas en Waalse DijkenLoop, die met DijkenSport.nl het grootste sportevenement in het Gelders Rivierengebied (> 5.000 deelnemers) organiseert. Hiervoor verzorg ik het content beheer, community management en online communciatie via website, digitale nieuwsbrief en sociale media (Facebook, Twitter, Instagram).

Stichting Maalse en Waalse DijkenLoop - DijkenSport 2015 interview Gelderlander Raymond van Toor

 

In mijn vrije tijd ben ik een fervent wielrenner en mountainbiker. Het liefst rijd ik uitdagende tochten over heuvels en bergen. Door mijn fietscollega’s word ik daarom gekscherend ook wel de ‘Social Media Klimgeit’ genoemd.

Raymond van Toor - finish Alp 'd Huez

Beschikbaarheid

Ik sta open voor een (nieuwe) functie op gebied van (online) marketing, communicatie & PR. Bij voorkeur in een dienstverlenende omgeving waar behoefte is om samen iets op te starten, op te bouwen en succesvol te maken.

Is die behoefte bij jouw organisatie aanwezig, dan praat ik daar graag tijdens een kop koffie verder met je over. Ik ben bereikbaar via raymondvantoor(at)gmail(dot).com.

In ieder geval alvast bedankt dat je bovenstaande of één van de artikelen gelezen hebt.

Met sportieve groet,
Raymond

Naast email ben ik ook actief op en bereikbaar via: